• Aanvraagformulier leningovereenkomst familiehypotheek

    Via dit formulier kunt u vrijblijvend een leningovereenkomst ontvangen voor uw familiehypotheek. Als de leningovereenkomst akkoord is kan deze worden gebruikt voor het traject richting notaris

 Een familiehypotheek via ANBF

ANBF helpt bij alle stappen die moeten worden genomen bij het afsluiten van een financiering binnen de familie en zorgt ervoor dat alle afspraken duidelijk voor beide partijen worden vastgelegd in een leningovereenkomst. Daarnaast zorgt ANBF voor een on-line administratie met o.a. een maandelijkse e-mail herinnering voor de betalingsafspraken. Hierdoor worden gemaakte afspraken niet vergeten, en zorgt er zo voor dat afspraken in de familie- of vriendschappelijke sfeer zakelijk worden gehouden. Zo weet u zeker dat u alles verstandig hebt geregeld, of het nu gaat om een grote lening of een kleine lening.

Zelf afsluiten zonder advies (of met advies)

Op deze pagina bevindt zich het aanvraagformulier invullen waarmee u zelf –zonder advies– een familiehypotheek kunt samenstellen en kan afsluiten. Advies kan op locatie a € 98 / uur (excl. 21% BTW)

Onderhands of notarieel

U kunt de lening als onderhandse lening in onze administratie laten opnemen of de lening laten inschrijven als hypotheek via een notaris. De notaris zorgt voor de aktes en de registratie van de hypotheek. De uitbetaling van de familiehypotheek loopt via de notaris.  Na passeren krijgt u uw eigen online hypotheekdossier waarmee u gedurende de hele looptijd alle betalingen en de stand van de lening kunt bij houden. Via uw hypotheekdossier kunt u ook de lening beëindigen.

Kosten

De éénmalige afsluitkosten bedragen € 199,- voor de hypotheekvariant en € 99,- voor een onderhandse lening. Deze kosten zijn voor rekening van de geldnemer. Deze kosten worden door de notaris verwerkt in de afrekeningsnota bij de hypotheekakte.

Voor het gebruik van het online hypotheekdossier wordt er een administratievergoeding van € 60,50 (incl. 21% BTW) per jaar in rekening gebracht bij de geldgever (zo lang de lening loopt en u gebruik maakt van het online hypotheekdossier).

Beheerder/ administrateur

De lening wordt beheerd door ANBF. ANBF zorgt voor de maandelijkse renteberekening en de jaaropgaaf.

Stappen

  1. Na invullen van het aanvraagformulier ontvangt u binnen 1 werkdag een concept-leningovereenkomst. U kunt de overeenkomst doornemen en eventuele aanpassingen doorgeven
  2. De door beide partijen getekende leenovereenkomst wordt doorgezonden naar de notaris voor de hypotheekakte (of gaat direct de administratie in bij ANBF).
  3. op de startdatum van de lening ontvangen geldgever en geldnemer beide een inlogcode voor het on-line dossier. Iedereen ontvangt elke maand een e-mail met het te betalen (te ontvangen bedrag). Jaarlijks ontvangt de geldgever de jaaropgaaf.
  4. Extra aflossingen of algehele aflossing regelen geldgever en geldnemer zelf door een druk op de knop in het on-line dossier.
  5. Bij algehele aflossing van de lening wordt het dossier automatisch beëindigd.

Het is niet meer mogelijk om via ANBF een nieuwe familiehypotheek aan te vragen